فراوری نخستین SUV برقی مرسدس بنز در آمریکا شروع شد

به گزارش موسیقی آتش، اینطور که به نظر می رسد، مرسدس بنز فراوری نخستین خودروی الکتریکی SUV خود در آمریکا را شروع نموده است. با اعلام رسمی مرسدس بنز، شرکت توسکالوسا واقع در آلابامای ایالات متحده آمریکا، از امروز رسما فرآیند فراوری نخستین خودروی SUV تمام الکتریکی خود را شروع نموده است. این خودروی الکتریکی، EQS SUV نام دارد که شرکت نام آشنای آلمانی اوایل سال جاری از آن رونمایی نموده بود. در واقع بهتر است بگوییم پیش نمایشی از آن را برای کاربران به نمایش گذاشت اما در آینده ای نزدیک، کاربران قادر خواهند بود این محصول را از نزدیک هم مشاهده نمایند.

فراوری نخستین SUV برقی مرسدس بنز در آمریکا شروع شد

طبق اعلام مرسدس بنز، ظاهرا این خودروی الکتریکی که تماما در آمریکا هم فراوری خواهد شد، قرار است پاییز سال جاری رسما برای خرید در دسترس قرار بگیرد. در حالی که زنجیره های تأمین خودروهای الکتریکی با یک سری مسائل در تأمین قطعات مورد احتیاج از جمله باتری برای ساخت خودروهای الکتریکی روبرو شده اند و در نتیجه عرضه بسیاری از این خودروها به تعویق افتاده، مرسدس اما توانسته راهی برای دور زدن این مسائل پیدا کند.

شرکت آلمانی ظاهرا از قبل با دولت کانادا بر سر تأمین مواد مورد احتیاج برای باتری این خودروی الکتریکی به توافق رسیده است. در نتیجه از این نظر تقریبا خودکفا شده چرا که ظاهرا می خواهد باتری های مورد احتیاج خودروی الکتریکی خود را به صورت محلی و در کارخانه ای نزدیک به Bibb County استان آلاباما فراوری کند.

زمانی که EQS SUV اوایل سال گذشته رونمایی شد، وب سایت منبع این خبر، به آنالیز اندازه شارژدهی آن پرداخت؛ نتیجه این شد که این محصول می تواند با یک بار شارژ، 300 مایل (482 کیلومتر) مسافت را طی کند. مرسدس هنوز رسما اعلام نکرده قیمت این خودروی الکتریکی چقدر خواهد بود. اعلام خبر مربوط به قیمت این محصول باعث می گردد متوجه شویم آیا EQS شامل تخفیف مالیاتی می گردد یا خیر.

در حال حاضر خودروهای الکتریکی که در آمریکای شمالی فراوری می شوند باید کمتر از 80 هزار دلار قیمت داشته باشند تا مشمول تخفیف مالیاتی شوند. از آن جایی که سدان EQS مرسدس بنز در مدل پایه اندکی بیشتر از 103 هزار دلار قیمت گذاری شده ، این احتمال وجود دارد که قیمت مدل SUV آن به بیش از این اندازه برسد تا بدین ترتیب دیگر خبری از تخفیف مالیاتی هم نباشد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "فراوری نخستین SUV برقی مرسدس بنز در آمریکا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نخستین SUV برقی مرسدس بنز در آمریکا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید