تجربه جام ملت های زنان آسیا برای تیم ملی فوتبال زنان عالی بود

به گزارش موسیقی آتش، تهران (پانا) - ملی پوش فوتبال بانوان ایران می گوید، هیچ فوتبالیست مردی الگوی حرفه ای او نیست و سعی می نماید از بازیکنان مختلف یاد بگیرد.

تجربه جام ملت های زنان آسیا برای تیم ملی فوتبال زنان عالی بود

هاجر دباغی در گفت وگو با پانا، با اشاره به سال فوتبالی 1400 گذشته، گفت: واقعا سال 1400 برای ما عالی و فوق العاده بود. به خصوص اینکه چند سال بود اصلا تیم ملی تشکیل نمی شد و هیچ اعزامی در کار نبود. خدا را شکر توانستیم با تیم ملی فوتبال بانوان در سال قبل صعود تاریخی و به یاد ماندنی را برای اولین بار به جام ملت ها تجربه کنیم. در کنار آن واقعا حضور در این رقابت ها برای ما انگیزه زیادی ایجاد کرد و بازیکنان و تیم های بزرگ را از نزدیک دیدیم و تن ما به تن شان خورد. در لیگ هم درگیر مسابقات بودیم و این استمرار حضور در تمرینات و بازی ها خیلی عالی بود. به شخصه نزدیک به 70، 80 درصد اهدافی که دنبالش بودم به آن رسیدم و خدا را شکر می کنم.

وی ادامه داد: برای کسی که می خواهد فوتبال بازی کند، خیلی سخت است که 6 ماه مسابقه باشد و نیم دیگر سال فقط تمرین کند تا آمادگی اش از بین نرود. وقتی تیم ملی نبود و ما از حضور در اردوها محروم بودیم، مجبور بودیم 6 ماه دیگری که هیچ اردو و مسابقه ای نبود، خودمان انفرادی تمرین و بدن سازی کنیم. این اصلا برای فوتبالیستی که می خواهد اهداف بالایی را به آن برسد، خوب نیست. امیدوارم سال تازه این اعزام ها بیشتر و بیشتر گردد و بتوانیم این فرایند خوبی که از فصل گذشته آغاز شده را بهتر کنیم. ما الان دنبال این هستیم تا با نتایج خوب و توسعه بیشتر در کیفیت بازی های مان بتوانیم در رنکینگ هم جایگاه خوبی بدست بیاوریم.

ملی پوش تیم فوتبال بانوان ایران توضیح داد: حضور ما در جام ملت های فوتبال زنان واقعا عالی و به یاد ماندنی بود. این اعزام باعث شد تا متوجه شویم باید برای بهتر شدن خیلی کوشش کنیم و خیلی از دیدگاه ها را تغییر دهیم. این بازی ها تجربه خیلی خوبی برای ما شد تا در کسب نتایج بهتر کوشش کنیم. تن ما به تن بزرگان فوتبال خورد و امیدوارم بتوانیم از این تجارب در بازی های پی رو و آینده استفاده کنیم. تیم هایی که در گروه ما بودند همه قدرتمند بودند. دیدید که چین قهرمان هم شد. بیشتر بازیکنان تیم های ملی چین، ژاپن، کره جنوبی لژیونر فوتبال اروپا هستند و حرف های زیادی برای گفتن دارند. در کار و برنامه شان اصلا وقفه نمی افتد. باید برای نزدیک شدن به این تیم ها حداقل برنامه ریزی 3، 4 ساله منظم و بی وقفه احتیاج داریم. باید بازی های محبت آمیز برگزار کنیم تا بتوانیم به سطح آنها نزدیک شویم.

هاجر دباغی در انتها گفت: ما تیم خیلی خوب و همدلی سال قبل داشتیم و همه کوشش کردیم برترین فرم خود را به نمایش بگذاریم. ما اعزام های زیادی داشتیم و به شخصه سعی کردم زندگی حرفه ای داشته باشم. برای اینکه بتوانم در تیم ملی به عنوان بازیکن ثابت بازی کنم و آسیب نبینم، خیلی جدی و حرفه ای زندگی کردم تا برای تیم هایم مفید باشم. هر لحظه درگیر تمرین بودم تا آمادگی ام از بین نرود. من در فوتبال هیچ الگویی ندارم. حتی بین فوتبالیست های مرد. سعی می کنم از برترین نکته های فوتبالیست های مختلف استفاده کنم و چیزهایی که ضروری است یاد بگیرم. در ایران یک سپاهانی ام و در بین تیم های اروپایی عاشق بارسلونا هستم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تجربه جام ملت های زنان آسیا برای تیم ملی فوتبال زنان عالی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه جام ملت های زنان آسیا برای تیم ملی فوتبال زنان عالی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید