برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار

به گزارش موسیقی آتش، رئیس هیات تیراندازی باکمان سبزوار گفت: مسابقات رشته کمان سنتی روز آدینه در مجموعه ورزشی شهید مظهری این شهرستان برگزار گردید.

برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار

مرضیه آتش افروز رئیس هیات تیراندازی باکمان سبزواربا بیان اینکه سبزوار قطب بلامنازع رشته ورزشی کمان سنتی در استان خراسان رضوی و از قطب های این رشته در کشور است، گفت: مسابقات تیراندازی با کمان سنتی با همکاری هیات بومی و محلی سبزوار با حضور پرشور علاقه مندان در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار گردید.

او اضافه کرد: در این مسابقات در بخش مردان در رده سنی نونهالان محمدپارسا احمدی، محمدعرفان بنِسبُردی و ایلیا کوشکی و در رده سنی نوجوانان میلاد رهبر، مهیار امیدی و ابوالفضل کوشکی و در رده سنی بزرگسالان هادی ترک آبادی، علی اسحاقیان و حامد عشقی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

آتش افروز بیان نمود: بعلاوه در بخش بانوان و رده سنی نونهالان بهار کوشکی، دیانا آتش افروز و کیانا شرفی نسب و در رده نوجوانان آیدا دولت آبادی، یگانه برزویی و ستایش آتش افروز و در گروه بزرگسالان نیز ثمین بیدخوری، آذین اسحاقیان و ملیحه قلیچی به ترتیب مقام های اول تا سومی را به دست آوردند.

رئیس هیات تیراندازی باکمان سبزوار ادامه داد: شهرستان سبزوار مدال آوران بسیاری در رشته کمان سنتی دارد و هم اکنون حدود 30 کماندار حرفه ای در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 2 گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت دارند.

او توضیح داد: با اینکه سبزوار به عنوان قطب رشته ورزشی کمان سنتی در خراسان رضوی شناخته می گردد، اما ورزشکاران کماندار این شهرستان با مشکل نبود و یا کمبود تجهیزات خاص این رشته ورزشی روبه رو هستند.

وی گفت: در رشته ورزشی تیراندازی با کمان، ساده ترین نوع کمان، کمان سنتی است و کمان های ریکرو، کراسبو و کامپوند از دیگر انواع کمان های این رشته است و مسابقات کمان بطور گسترده در

جشنواره های مختلف برگزار می گردد که شرکت نمایندگان با کمان ها و لباس های محلی خود در آن شرکت می نمایند.

بیش از 6 هزار ورزشکار در 38 هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده اند که در حوزه ورزش های حرفه ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

موسیقی آتش خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید