افزایش تبادلات اقتصادی با پاکستان اولویت اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان

به گزارش موسیقی آتش، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: افزایش تبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی استان با کشور پاکستان در اولویت این اداره کل واقع شده است.

افزایش تبادلات اقتصادی با پاکستان اولویت اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان

ایوب کرد در حاشیه سفر به کشور پاکستان به منظور شرکت در هشتمین اجلاس کمیته مشترک تجاری مرزی این استان با ایالت بلوچستان کشور پاکستان اظهارکرد: این استان با دارا بودن مرز خشکی و آبی با کشور پاکستان از موقعیت راهبردی و ترانزیتی ویژه ای برخوردار است که گسترش روابط تجاری و اقتصادی منفعت ملی و منطقه ای فراوانی برای هر دو کشور به همراه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا به منظور گسترش تبادلات اقتصادی فی ما بین، افزایش پذیرش تعداد کامیون های حامل کالاهای تجاری به تعداد قبل از شیوع ویروس کرونا از جمله موارد مورد تاکید این اداره کل در این اجلاس مهم مرزی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان فراهم شدن امکان تردد کامیون های ایرانی حامل اقلام فاسد شدنی به مقاصد تعیین شده در بارنامه در داخل کشور پاکستان، ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان در پارکینگ NLC با توجه به توقف رانندگان ایرانی جهت طی مراحل و تشریفات گمرکی و نیز تخلیه و بارگیری محموله های تجاری و همچنین درج میزان هزینه های رسمی قابل پرداخت توسط رانندگان در گمرکات میرجاوه و تفتان به منظور افزایش شفافیت در پرداخت هزینه های رسمی برای ناوگان حمل و نقل دو کشور را از جمله دیگر موارد پیشنهادی این اداره کل به منظور افزایش تبادلات اقتصادی این استان و بلوچستان پاکستان در این اجلاس بیان نمود.

کرد در انتها خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف موافقت نامه های تجاری، تسهیل مراودات و حذف قوانین دست و پا گیر برای تجار و سرمایه گذاران است که به توسعه اقتصادی کشورها کمک می کند.

گفتنی است هشتمین اجلاس کمیته تجاری مرزی استان سیستان و بلوچستان(جمهوری اسلامی ایران) و ایالت بلوچستان(جمهوری اسلامی پاکستان) به منظور بررسی مسائل و رفع موانع تجارت مرزی، حمل و نقل و امور گمرکی بین دو کشور 29 و 30 مهرماه جاری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی، نمایندگانی از مرزبانی و اتاق بازرگانی استان در شهر کویته پاکستان برگزار می شود.

انتهایپیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش تبادلات اقتصادی با پاکستان اولویت اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تبادلات اقتصادی با پاکستان اولویت اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید