اسپیس ایکس اینترنت استارلینک را به کامیون ها، کشتی ها و هواپیماها می آورد

به گزارش موسیقی آتش، اسپیس ایکس به دنبال راهی برای گسترش هرچه سریع تر پروژه شبکه جهانی اینترنت استارلینک خود است و میخواهد اتصال به آن را برای خودروها، کامیون ها، کشتی ها و هواپیماها ممکن کند.

اسپیس ایکس اینترنت استارلینک را به کامیون ها، کشتی ها و هواپیماها می آورد

طبق گزارش ها، این کمپانی درخواستی قانونی برای این کار ارائه نموده است که در روز آدینه گذشته به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تحویل داده شد. این درخواست عظیمترین گام ایلان ماسک و اسپیس ایکس در ایجاد امکان اتصال بخش حمل و نقل به شبکه استارلینک است.

چنین اتفاقی می تواند ظرفیت پروژه استارلینک را که تا به حال به کاربران خانگی محدود بود، در بخش کسب و کارها و کاربران تجاری هم گسترش دهد. این درخواست تقاضای ایجاد شبکه ای عملیاتی بر بستر پایانه های استارلینک که با نام Earth Stations in Motion شناخته می شوند را ارائه نموده است که مانند یک چتر پوششی برای خودروها، کامیون ها، حمل و نقل دریایی و هواپیماها عمل می نماید.

در متن این درخواست ذکر شده:

البته احتمالا مسافران وسایل نقلیه کوچکتر باید منتظر بمانند. روز دوشنبه، ایلان ماسک در توییتی در پاسخ به مقاله ای که درباره درخواست مذکور نوشته شده بود، اعلام نمود خودروهای تسلا را به استارلینک متصل نمی نماید، زیرا ترمینال آن ها بسیار عظیم است. او اعلام نمود که این درخواست برای اتصال هواپیماها، کشتی ها و کامیون های عظیم و کاروان ها ارائه شده است.

پروژه استارلینک کمپانی اسپیس ایکس با در اختیار داشتن بیش از 1000 ماهواره در مدار، در فاز بتا برنامه خود که از سال گذشته آغاز شد و فقط به وسیله دریافت دعوت نامه قابل دسترسی است، به حداقل 10 هزار کاربر سرویس می دهد. این کاربران در برخی از بخش های روستایی آمریکا ساکن هستند که دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست یا با مسائل زیادی روبرو است.

کیت استارلینک شامل یک آنتن و مودم است که 499 دلار قیمت دارد و علاوه بر آن، باید به صورت ماهیانه 99 دلار هم به عنوان حق اشتراک برای دسترسی به سرعتی معادل 70 تا 130 مگابیت بر ثانیه پرداخت کرد.

ماه گذشته، اسپیس ایکس امکان پیش خرید سرویس استارلینک با قیمت 99 دلار را برای تعداد محدودی از کاربران در بخش هایی از آمربکا، کانادا و انگلستان فراهم نموده است که البته قابل لغو است.

در درخواست مطرح شده از سوی این شرکت، به جزئیات مربوط به طراحی جدید آنتن ها اشاره ای نشده است، اما گفته شده آن ها از لحاظ الکتریکی به نسل های قبلی موجود در پایانه شباهت دارند، ولی پایه ای دارند که امکان نصب آن ها روی وسایل نقلیه، کشتی ها و هواپیماها را ممکن می سازد.

در طرح اسپیس ایکس ذکر شده که آنتن های سیار مذکور امکان نصب روی دکل کشتی ها، بالای کامیون ها و کامیونت ها یا وسایل شخصی مانند خودروها و قایق های تفریحی را دارند. برخلاف ترمینال های فعلی که با پایه هایی ارائه می شوند و باید توسط کاربر نصب شوند، آنتن های مختصل وسایل نقلیه باید توسط افراد متخصص نصب شوند.

اتصال پایانه استارلینک به وسایل نقلیه برای اسپیس ایکس اتفاقی جدیدی محسوب نمی گردد، این شرکت سال گذشته مجوز نصب آزمایشی ترمینال های استارلینک روی جت های گلف استریم را از اداره ارتباطات فدرال دریافت نموده بود.

اگرچه ایلان ماسک دیروز در توییت خود امید هواداران تسلا به اتصال خودروهای این شرکت به شبکه استارلینک را ناامید کرد، اما در ماه ژانویه سال 2020 گفته بود چنین چیزی قطعا در سال های آینده اتفاق خواهد افتاد.

طرح چنین درخواستی از تمرکز اسپیس ایکس بر اتصالات موبایل حکایت دارد و نشان دهنده توجه آن ها به بازار کاربران فعال در صنعت حمل و نقل، مانند راننده ها، اپراتورهای کشتی و هواپیما و مسافران است. این کمپانی معتقد است که ارائه خدمات به این دسته از کاربران موجب دسترسی آن ها به سرویس های بهتر و افزایش بهره وری آن ها خواهد شد.

همچنین، در این درخواست به ارتقا امنیت پلتفرم های موبایل هم اشاره شده، اما درباره چشم اندازها و برنامه های آینده این شرکت در این حوزه اطلاعاتی ارائه نشده است.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسپیس ایکس اینترنت استارلینک را به کامیون ها، کشتی ها و هواپیماها می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس اینترنت استارلینک را به کامیون ها، کشتی ها و هواپیماها می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید