آبشار شیرایتو، یکی از تماشایی ترین آبشارهای ژاپن

به گزارش موسیقی آتش، آبشار شیرایتو | Shiraito Falls در ژاپن

ژاپن به داشتن کوه هایی که آبشارهای بلند و زیبا را در خود جای داده اند معروف است به طوری که در این کشور حدود 157 آبشار وجود دارد که با زیبایی جادویی خود گردشگران را محسور می نمایند. در اطراف کوه فوجی به علت فوران آتشفشان، جاذبه های تماشایی زیادی شکل گرفته که بدون شک یکی از مجذوب کننده ترین آن ها آبشار شیرایتو است، آبشاری که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است و از دیدنی ترین جاذبه های ژاپن است. می خواهیم درباره آبشار شیرایتو بیشتر حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

آبشار شیرایتو، یکی از تماشایی ترین آبشارهای ژاپن

آبشار شیرایتو (Shiraito Falls) یکی از دیدنیی ترین آبشارهای ژاپن است، آبشاری با شکوه و سحرانگیز که در نزدیکی کوه فوجی و پنج دریاچه فوجی جای گرفته است. سرچشمه این آبشار جریانی است که از کوه فوجی سرچشمه می گیرد و با رسیدن به صخره ای سنگی پس از تقسیم شدن به صدها جریان کوچک از ارتفاع 20 متری به پایین سرازیر می گردد. این آبشار در شمال شهر کاروایزاوا و در دامنه های جنوب غربی کوه فوجی قرار گرفته است و شکل ظاهری اش باعث شده که به نام شیرایتو به معنی نخ سفید معروف گردد چون از چندین جریان باریک تشکیل شده که درست مثل نخ سفید ابریشمی به نظر می آیند.

از ویژگی های منحصربفرد این آبشار این است که آب آن از چشمه ای بر روی کوه فوجی سرچشمه می گیرد و در هر ثانیه 1.5 تن از آب چشمه به پایین سرازیر می گردد. در واقع این آب ترکیبی از باران و برف های آب شده است که در حدود 80 سال به داخل کوه فوجی رسوخ پیدا نموده اند و حالا آب از بین شکاف دو لایه گدازه که به خاطر فوران آتشفشان در زمان باستان شکل گرفته به بیرون راه پیدا می نماید. در دوره ادو (Edo period) رسم بر این بود که زائران قبل از صعود به قله فوجی در این آب شنا می کردند. با رفتن به کنار این آبشار در زاویه دید اصلی آبشار نمی توانید کوه فوجی را ببینید اما در روزهای آفتابی می توانید درست در محلی بایستید که هم آبشار و هم کوه فوجی را در یک قاب دیدن کنید.

آبشار شیرایتو زیبایی خارق العاده ای دارد؛ آبشاری عریض که در آن چندین و چند جریان آب از میان جلبک ها به پایین می ریزند و چشم اندازهایی نفسگیر خلق می نمایند. در پایین این آبشارها استخری شکل گرفته به رنگ آبی زلال که با انعکاس درختان و فضای سبز اطراف، مجذوب کنندهیت آبشار را دو چندان نموده است. در فصل تابستان با آب شدن یخ ها و برف ها این آبشار پرآب تر و زیباتر می گردد و درختان و گیاهان سرسبز اطراف بازدید از این آبشار را نفسگیر نموده اند. خیلی ها برای فرار از گرمای تابستان در این فصل از سال به سمت این آبشار می فرایند تا با شنا در استخر آن خنک شوند. این آبشار در فصل پاییز هم زیبایی های خودش را دارد در این فصل برگ همه درختان به نارنجی و زرد تغییر رنگ داده اند و جلوه هایی ویژه را خلق نموده اند. درسته که در فصل بهار اطراف آبشار پر از گیاهان وحشی می گردد اما رنگ قرمز مایل به زرد درختان افرا در فصل پاییز تصاویر خیره نماینده ای را می آفرینند.

آبشار شیرایتو با 150 متر پهنا در بین زیباترین آبشارهای ژاپن قرار گرفته است و گردشگران را مبهوت زیبایی های سحرانگیزش می نماید. اینجا یکی از مجذوب کننده ترین مکان های ژاپن برای عکس گرفتن است و گردشگران معمولا چشم اندازهای این آبشار را سوژه عکاسی های خود می نمایند و در میان طبیعت عکس های زیبایی می اندازند. در اینجا سکوت دلنشین طبیعت با صدای شره های آب در هم می آمیزد و نوایی آرامش بخش را در میان طبیعت می پیچاند که گوش دادن به آن دیدنی چشم اندازهای اطراف را لذت بخش تر می نماید. مطمئنا در بازدید از آبشار شیرایتو دلتان نمی خواهد حالا حالاها این محل زیبا و دلفریب را ترک کنید برای همین گردشگران زیادی صبح زود را برای بازدید از این آبشار انتخاب می نمایند تا بتوانند زمان بیشتری را در اینجا بمانند.

این آبشار در بین 100 آبشار مجذوب کننده ژاپن قرار گرفته است و در سال 2013 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته تا در جهان معروف گردد. بازدید از آبشار شیرایتو رایگان است و با اینکه در میان طبیعتی بکر قرار گرفته اما دسترسی به آن اصلا کار سختی نیست، برای رسیدن به آن می توانید از ایستگاه JR Fujinomiya سوار اتوبوس شوید.

در نزدیکی آبشار شیرایتو آبشار دیگری هم هست با ارتفاع 25 متر که در مقایسه با این آبشار جوش و خروش بیشتری دارد. فاصله این دو آبشار با هم 5 دقیقه پیاده روی است و اگر برای بازدید از آبشار شیرایتو از ورودی اصلی وارد شوید در راستا رسیدن به این آبشار، اول آبشار اوتودومه (Otodome Falls) را در مقابل خود می بینید. پیشنهاد می کنیم مدتی را در کنار آبشار اول توقف کنید و از آن هم بازدید کنید چون چشم اندازهای این دو آبشار کاملا با هم متفاوت هستند.

منبع: travelko.com

منبع: الی گشت

به "آبشار شیرایتو، یکی از تماشایی ترین آبشارهای ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار شیرایتو، یکی از تماشایی ترین آبشارهای ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید