5 حقه ساده و بامزه به سگ تان یاد بدهید

به گزارش موسیقی آتش، با یاد دادن این 5 کار آسان و سرگرم کننده به سگ تان علاوه بر تقویت فکر او، خودتان هم سرگرمی می کنید و بعلاوه نمایشی عالی برای دوستانی که به شما سر می زنند خواهید داشت! نگران نباشید سگ ها این حقه ها را سریع یاد می گیرند!

5 حقه ساده و بامزه به سگ تان یاد بدهید

وقتی صحبت از تربیت سگ می گردد همه ما یاد چند تربیت ابتدایی میافتیم: بنشین، بیا، وایستا و … . این تربیت های اساسی بسیار مهم هستند اما از یاد دادن حقه های سرگرم کننده به سگ تان هم غافل نشوید. حقه هایی که امروز آموزش می دهیم بسیار ساده اند و بیشتر آنها از همان تربیت های ابتدایی گرفته شده اند. پس اگر سگ تان را اندکی تربیت نموده باشید، در یادگیری این حقه ها هم مسئله ای نخواهد داشت.

1- دست دادن!

این حقه بسیار بامزه است! به سگ تان یاد بدهید با فرد جدیدی که وارد خانه می گردد دست بدهد. این حقه بسیار ساده است و با چند درس کوتاه می توان آن را به سگ آموخت.

2- عقب رفتن

عقب گرد، یک حقه ساده، بامزه و بسیار کار آمد است که در موقعیت های بسیاری به کار می آید. هنگامی که سگ تان فرمان عقب گرد را یاد گرفت، می توانید از آن برای جلوگیری از دویدن او به وسط خیابان در هنگام باز شدن در خانه و یا برای جلوگیری از خزیدن او به داخل یخچال بهره ببرید.

یاد دادن عقب گرد به سگ به راستی آسان است، تنها چیزی که احتیاج دارید اندازهی صبوری و چند مرحله آموزش است. اگر سگ تان دستور بنشین را بلد باشد، یاد دادن عقب گرد هم به او مشکل نخواهد بود.

برای آموزش این حقه به سگ تان ابتدا چند قدم از او دور شوید و سپس برگردید و به سمت او بیایید. خیلی از سگ ها با نزدیک شدن شما به عقب برمی گردند، اما اگر سگ تان به عقب برنگشت نزدیک تر بروید. این کار را چند بار تکرار کنید و وقتی سگ تان به عقب برگشت او را تشویق کنید و کلمه عقب برو را به وضوح ادا کنید تا بار دیگر هم با شنیدن این کلمه این رفتار را تکرار کند.

3- تعظیم کردن

تعظیم کردن به این صورت است که به سگ تان یاد بدهید سینه اش را بر زمین بگذارد، در حالی که قسمت عقبی بدنش را بالا گرفته است. ممکن است یاد دادن این حقه به سگ تان سخت به نظر برسد، اما حقیقت این است که سگ ها خودشان به طور طبیعی هم این رفتار را انجام می دهند. اگر به بازی دو سگ با هم توجه کنید، متوجه می شوید در حین بازی چند بار این کار را انجام می دهند.

برای آموزش این حقه، سگ تان را به حالت ایستاده در آورید. یک وسیله را (یا حتی انگشت دست تان را) نزدیک به بینی سگ نگه دارید و آرام به سمت پایین و زمین بیاورید. سگ تان هم باید همزمان با این عمل شما به سمت زمین پایین برود. این کار را تا جایی ادامه دهید که آرنج سگ تان کاملا روی زمین باشد در حالی که قسمت عقبی بدنش هم چنان بالاست. دوباره وسیله را بالا بیاورید تا سگ تان هم با آن بالا بیاید. با چند بار تکرار این حرکت، گفتن کلمه تعظیم و تشویق سگ در هنگام درست انجام دادن آن، سگ تان این حقه را یاد می گیرد.

4- دست تکان دادن!

یاد دادن دست تکان دادن به سگ تان بسیار بامزه و بی نهایت آسان است. با دست دادن آغاز کنید، وقتی سگ تان این حقه را یاد گرفت، دست تکان دادن را هم به راحتی یاد می گیرد.

5- حرف زدن

این حقه ممکن است عجیب به نظر برسد اما بسیار جالب است! مطمئنا قرار نیست سگ تان کلمه ای ادا کند، همین که با فرمان شما اندازه واق واق کند کافی است!

برای آموزش حرف زدن به سگ تان، ابتدا موقعیتی پدید آورید که سگ واق واق کند، مثلا زنگ در را بزنید، سگ دیگری را به او نشان بدهید و … . وقتی سگ تان آغاز به واق واق کرد، کلمه ای ساده و به یاد ماندنی برای این کارش به او بگویید. کلمه ای آسان مثل: حرف بزن، بگو و یا … . کلمه را واضح ادا کنید و بعد از اینکه کلمه را گفتید و سگ تان هم با واق واق کردن واکنش نشان داد، به او جایزه ای بدهید. به این ترتیب سگ تان به راحتی این حقه را هم یاد می گیرد!

اگر قبلا فرمان ساکت را به او یاد داده اید، آموزش حرف زدن هم کاری ندارد.

از این حقه ها بهره ببرید و دوستان تان را شگفت زده کنید!

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "5 حقه ساده و بامزه به سگ تان یاد بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 حقه ساده و بامزه به سگ تان یاد بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید