ویروس کرونا می تواند منجر به روماتیسم مفصلی گردد

به گزارش موسیقی آتش، درد عضلانی و مفاصل دردناک از علائم شایع بیماران کووید 19 است. اما برای بعضی از افراد، علائم شدیدتر و طولانی مدت تر نظیر روماتیسم مفصلی و میوزیت خودایمنی مشاهده شده است.

ویروس کرونا می تواند منجر به روماتیسم مفصلی گردد

به گزارش موسیقی آتش از مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه نورث وسترن شیکاگو برای اولین بار به وسیله تصویربرداری رادیولوژیک علل این علائم را تأیید و نشان داده است.

دکتر سواتی دشموخ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما متوجه شده ایم که کروناویروس می تواند موجب گردد بدن به روش های مختلف به خودش حمله کند که ممکن است منجر به مسائل روماتولوژی گردد که احتیاج به کنترل مادام العمر دارد.

وی در ادامه می افزاید: بسیاری از بیماران مبتلا به اختلالات اسکلتی-عضلانی ناشی از ویروس کرونا بهبود می یابند، اما برای بعضی از افراد، علائم شأن جدی می گردد که به شدت برای بیمار نگران کننده است یا کیفیت زندگی وی را تحت تأثیر قرار می دهد، و همین امر آنها را به دنبال مراقبت پزشکی و تصویربرداری می برد. این تصویربرداری به ما امکان می دهد ببینیم که آیا درد عضلانی و مفصلی ناشی از بیماری کووید 19 فقط همانند دردهای بدنی شبیه به آنچه از آنفلوآنزا می بینیم است یا اینکه جدی تر است.

به گفته محققان، ما شاهد اِدم و تغییرات التهابی در بافت ها (مایع، تورم)، هماتوماس (تجمع خون) یا بافت تحریک شده (قانقاریا) بودیم. در بعضی از بیماران، اعصاب آسیب دیده و در بعضی دیگر، مشکل اختلال در جریان خون (لخته شدن) ایجاد می گردد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: جام جم آنلاین

به "ویروس کرونا می تواند منجر به روماتیسم مفصلی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا می تواند منجر به روماتیسم مفصلی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید