محققان در خون انسان میکروپلاستیک کشف کردند

به گزارش موسیقی آتش، خبرگزاری خبرنگاران-در پژوهشی که اخیراً انجام گرفته معین شد در خون انسان نیز مقداری میکروپلاستیک وجود دارد

محققان در خون انسان میکروپلاستیک کشف کردند

به گزارش سرویس علمی موسیقی آتش به نقل از تکنا، محققان در مطالعه اخیر خود متوجه شدند در خون انسان نیز میکروپلاستیک وجود دارد. در این پژوهش در 80 درصد خون شرکت نمایندگان برای اولین بار وجود میکروپلاستیک تایید شد.

محققان هلندی در این مطالعه که در مجله Environmental International چاپ شده است نشان دادند ذرات پلاستیکی حتی در نمونه خون 22 انسان سالم حاضر در این آزمایش نیز وجود دارد. این ذرات کشف شده امکان حرکت در سراسر بدن را خواهند داشت و درصورت گیرکردن در اندامهای بدن می تواند مسائل قابل توجهی را برای سلامتی انسان ایجاد نمایند. این ذرات پلاستیکی شامل پلاستیک PET است که در بطری های نوشابه وجود دارد. بعلاوه در خون یک سوم شرکت نمایندگان نیز ماده ای به نام پلی استرین مربوط به پلاستیک های بسته بندی مواد غذایی یافت شد.

اکنون دانشمندان این تیم در مطالعه دیگر کوشش دارند تا آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت وجود این میکروپلاستیک ها در خون انسان را شناسایی نمایند. در حال حاضر در تمام کره زمین میکروپلاستیک ها حضور دارند. وجود آنها در بدن انسان باعث آسیب به سلول های انسانی شده و در صورت آلودگی هوا می توانند وارد بدن انسان شوند که در نهایت سالانه به مرگ میلیون ها نفر میانجامد. از طرفی غذا و آب مورد استفاده نیز می تواند حاوی ذرات پلاستیک باشد. این ذرات به قدری کوچک هستند که حتی میتوانند در هوایی که تنفس می کنیم نیز وجود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا