زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد

به گزارش موسیقی آتش، کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با دمای هوای 1- درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد.

زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: بر اساس آنالیز نقشه های هواشناسی، آسمان امروز زنجان صاف و شرایط پایداری در استان حاکم است که گاه با وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا اواسط هفته این شرایط جوی در استان حاکم بوده و سامانه بارشی فعالی پیش بینی نشده است، گفت: در روز های پایانی هفته احتمال بارش های پراکنده باران در استان وجود دارد.

سلطانی با اشاره به اینکه از روز گذشته/آدینه/ دمای هوای منطقه ها مختلف استان کاهش یافته است و از روز های آینده نیز این سرما کماکان حاکم خواهد بود، اظهار داشت: صبح امروز نیز خیرآباد با 5- درجه سانتیگراد به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی استان ثبت شد.

کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان را طی شبانه روز گذشته زنجان 1- و 13 درجه، ابهر1 و 13 درجه، خرمدره 2 و 12 درجه، قیدار 0 و 11درجه، ماهنشان 2 و 16درجه، سلطانیه 3- و 12 درجه و آب بر 10 و 22 درجه سانتیگراد بیان نمود.

سلطانی اضافه نمود: دمای هوای فعلی شهر زنجان 0 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه ای مستقر هستند و داده های شرایط جوی در مابقی ایستگاه های استان نیز به صورت اتوماتیک جمع آوری می گردد.

موسیقی آتش زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید