جای خالی فناوری های نوین در صنعت خودروسازی ، چرا خودروسازی کشور شکننده است؟

به گزارش موسیقی آتش، نشست تخصصی آنالیز شرایط صنعت خودرو ایران از دیرباز تا به امروز با موضوع نقشه راه آینده صنعت خودروسازی کشور همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور حمیدرضا فرتوک زاده، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر، عبدالله توکلی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در محل برگزاری این رویداد برگزار گردید.

جای خالی فناوری های نوین در صنعت خودروسازی ، چرا خودروسازی کشور شکننده است؟

https://bitrun.ir/wp-content/uploads/2023/11/نشست-صنعت-خودرو-3.mp4

بیت ران - در این نشست مباحثی از جمله آنالیز عمیق و ریشه ای شرایط صنعت خودرو از گذشته تا به امروز، شرایط کنونی صنعت چالش های پیش روی فراوری خودرو، نقشه راه آینده صنعت خودرو در کشور، راهکارهای برطرف چالش های زنجیره تامین خودروسازی در کشور، ضرورت ورود فناوری های نوین به صنعت خودروسازی کشور و… مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

حمیدرضا فرتوک زاده، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر در این نشست اعلام کرد: حداکثر 14 درصد از سرنوشت خودرو در کشور ما به کیلومتر 14 جاده کرج (محل استقرار کارخانه های فراوری خودرو) مشخص می گردد. نباید فراموش کرد که 86 درصد از شرایط امروز ما در صنعت خودروسازی به زنجیره تامین این صنعت وابسته است. اما این در حالی است که زنجیره تامین خودورسازی در کشور ما با مسائل متعددی روبرو است.

وی اضافه کرد: تکثر پلتفرم های خودروسازی در کشور ما در آینده ای نه چندان به صنعت خودروسازی ضربه وارد خواهد نمود. اگرچه هم اکنون نیز ما شاهد اثرات این موضوع در بازار خودرو کشور هستیم.

چرا خودروسازی کشور شنماینده است؟

عبدالله توکلی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت نیز در این نشست تخصصی اظهار کرد: آنالیز فراوری سالیانه انواع خودرو در 12 سال اخیر (1390 تا 1401) حاکی از آن است که در این بازه زمانی با فراز و فرودهای متعددی در فراوری خودرو روبرو بوده ایم. این موضوع به این معنی است که نقصی در صنعت خودرو کشور ما وجود دارد که فراوری ما تا این حد شنماینده است. به عقیده من عدم دانش بنیان شدن صنعت خودرو و بعلاوه عدم در دست داشتن کلید دستیابی به تمام حلقه های زنجیره ارزش صنعت خودرو موجب شده که این صنعت در حوزه های مختلف فراوری، کیفیت و… شنماینده باشد.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در این نشست تخصصی با بیان اینکه ما هیچگاه در صنعت خودرو از مزیت بازار خود استفاده نکردیم، گفت: همه کشورها در مراودات فراوریی و صنعتی خود با کشورهای دیگر فناوری آنها را وارد کشور خود می نمایند. به همین دلیل ما با کشورهایی که با آنها همکاری مشترک در حوزه خودروسازی داریم جلساتی را برگزارکرده و از آنها خواسته ایم تا فناوری آنها را نیز وارد کشور کنیم که به زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

رپرتاژ آگهی

منبع: بیت ران

به "جای خالی فناوری های نوین در صنعت خودروسازی ، چرا خودروسازی کشور شکننده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی فناوری های نوین در صنعت خودروسازی ، چرا خودروسازی کشور شکننده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید