آموزش ساخت تل کشی مدل های زیبا و دخترانه

به گزارش موسیقی آتش، ساخت تل کشی معمولا با کش نیم تا یک سانتی متری انجام می شود و با گل ها و مدل های زیبا می توان آن را تزیین کرد. خبرنگاران در این آموزش روش درست کردن 3 مدل تل کشی زیبا با گل های مختلف را به صورت تصویری به شما می آموزد.

آموزش ساخت تل کشی مدل های زیبا و دخترانه

برای ساخت تل کشی می توانید از پارچه های باقی مانده لباس خود گل درست کرده و یک تل زیبا ست لباس خود بسازید. تل سرهای یاد داده شده در این مطلب با استفاده از گل های آماده، گل پارچه ای و گل نمدی درست می شوند.

1- ساخت تل کشی مدل پاپیون

برای درست کردن این تل کشی زیبا به کش یک سانتی متری، روبان، نخ و سوزن و یا چسب نیاز دارید. ابتدا کش را برداشته و به اندازه دو سانتی متر کمتر از دور سر خود آن را ببرید. سپس ابتدا و انتهای کش را به هم بدوزید.

بعد یک تکه کش حدود 3 سانتی متری را دور قسمت درز کش قرار بدهید و بدوزید.

همچنین می توانید یک طرف کش را روی تل بیاورید و بچسبانید، سپس یک طرف دیگر آن را روی تل قرار دهید و چسب بزنید. بعد با روبان همرنگ کش یک پاپیون درست کنید و آن را روی قسمت چسب خورده تل بچسبانید و یا روی آن بدوزید.

می توانید روش های مختلف ساخت پاپیون با روبان را در موسیقی آتش بیاموزید.

2- ساخت تل کشی گل دار مجلسی

برای ساخت این مدل تل کشی زیبا به کش نیم سانتی متری، گل پلاستیکی یا پارچه ای آماده و چسب حرارتی نیاز دارید. ابتدا کش را به اندازه دور سر خود اندازه بزنید.

می توانید این مدل تل را به دو روش درست کنید؛ روش اول اینکه کش را حدود 2 سانتی متر کمتر از دور سر خود ببرید و بعد ابتدا و انتهای آن را بهم بدوزید. در روش دوم می توانید کش را حدود ده سانتی متر بزرگتر از دور سر خود ببرید و بعد از تکمیل شدن و در زمان استفاده آن را پشت سر خود گره بزنید.

اگر گل هایی که آماده کرده اید ساقه دارد باید آنها را جدا کنید.

حالا پشت گل را چسب بزنید و کش را روی آنها قرار بدهید و کمی فشار دهید تا زودتر بچسبد.

سپس به ترتیب گل ها را یکی یکی روی کش بچسبانید و سعی کنید فضای خالی بین آن ها نباشد. وقتی همه گل ها را چسباندید و چسب آن ها کاملا خشک شد می توانید ابتدا و انتهای کش را به هم بدوزید و آن را روی سر خود قرار بدهید و یا آن را پشت سر خود گره بزنید.

3- روش درست کردن تل کشی با گل های فانتزی

این مدل تل های کشی فانتزی اغلب برای بچه ها و نوزادان استفاده می شوند و درست کردن آنها بسیار ساده است. برای درست کردن این مدل تل می توانید یک کش نیم سانتی و یا یک سانتی متری را متناسب با دور سر کودک خود ببرید، سپس ابتدا و انتهای آن را به هم بدوزید.

همچنین می توانید از یک تل کشی ساده موجود در فروشگاه ها استفاده کنید.

حالا باید برای تل کشی خود گل درست کنید. برای سادگی کار خود می توانید چند گل پارچه ای تهیه کنید و آن ها را روی یک تکه پارچه نمدی بدوزید و یا بچسبانید. سپس پارچه را روی کش وصل کنید. به همین سادگی تل کشی زیبا برای کودک شما آماده می شود.

همچنین می توانید با درست کردن گل نمدی با مدل های متفاوت و زیبا تل های جذاب و مدرنی درست کنید. مثلا برای این مدل تل می توانید یک کش را بهم بدوزید بعد روی دو رنگ نمد چند دایره درست کنید و آنها را یکی درمیان روی هم بچسبانید. بعد گل دایره ای را روی تل بچسبانید.

مدل های زیبا و متنوع از تل کشی بچه هاه

منبع: setare.com

به "آموزش ساخت تل کشی مدل های زیبا و دخترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت تل کشی مدل های زیبا و دخترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید